minulla oli sääntöjä. sääntöjä, joita koitin noudattaa. sääntöjä, jotka liittyivät suhteisiin. ja tässä tapauksessa tarkoitan parisuhteisiin. pitkään pystyin niitä noudattamaan, nelisen vuotta jos oikein muistan. mutta sitten...<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

kerrottakoon ensin näistä säännöistä. ensimmäinen oli erittäin simppeli: "ihastu, älä rakastu". se oli helppo, yksinkertainen sääntö, jota oli hyvä noudattaa. minä en ole ehkä sitä parasta sitoutujalajiketta tai ainakaan en ole ollut. tosin eipä ole ollut kumppaniehdokkaatkaan: yksi lähti Australiaan seuraavana päivänä, toinen armeijaan ja yhdestäkin kävi ilmi että kyseisen herran kotona odotti tyttöystävä.

 

sääntö numero 2: "älä koskaan laita itseäsi vietäväksi". piti itsellä pitää langat käsissä ja (yleensä) jätkä siinä liekassa. vain yhdeksi illaksi ja siinä kaikki. jätkä tarjoaa juomista ja sä otat ihan kiltisti sitä vastaan. ilta loppuu hitaaseen ja jätkä saa numeron, yleensä juuri sen väärän...mitä? ei se kummiskaan soita siihen!

 

sääntö 3: "odota, älä lähesty". jos sinun seurassa halutaan viettää aikaa, niin se toinen osapuoli osaa kyllä itse kävellä luoksesi. näinpähän ei tarvinnut itseään laittaa noloon tilanteeseen.

 

4. sääntö: "ekoille treffeille voi mennä, mutta toisille..." niin, toisilla treffeillä aletaan olla jo henkilökohtaisemmalla tasolla ja jos haluaa sitoutua niin siitä vaan, minä jätän väliin.

 

ja seuraavaksi viimeinen eli 5. sääntö: "pidä hauskaa". elämä on lyhyt, nuoruus lyhyempi eikä siinä ehdi kaitsea toista. hauskaa saa pitää hyvällä maulla.

 

...niin, mutta sitten. mokasin, tänä vuonna, heti ensimmäisessä kohdassa erään henkilön takia. minä en VAIN ihastunut...ennen pitkään huomasin sitten olevani sitoutunut ja valmiina uhraamaan sinkkuuteni kyseisen neidin takia. onko se muuttanut minua? en uskoisi tai en itse huomaa eroa (kertokaa jos olen!) mutta pitäisikö minun? en varmaa oo muuttumassa ku huonompaan suuntaan, joten saatte vaan kestää. ja te jotka haaveilette omasta sitoutumiskammoisesta kumppanista, jaksakaa odottaa, kaikki kesyntyyvät lopulta...minäkin.